Vzdálenost promítací roviny |
Pomocí prvku vzdálenost promítací roviny je možné určovat vzdálenost roviny, na kterou probíhá promítání zobrazené scény. Vzdálenost promítací roviny určuje, jak velká část scény je zobrazena. Implicitně je tato vzdálenost = 1. Při vzdalování promítací roviny se zmenšuje výřez zobrazené scény. Tak lze vytvořit efekt pro zoom scény - funkce dalekohledu. Při přibližování promítací roviny se zvětšuje zobrazená část scény - efekt "rybího oka". Promítací rovina nesmí mít vzdálenost <= 0.
Pro promítací rovinu platí, že objekty se vzdáleností rovnou vzdálenosti promítací roviny se zobrazí v jednotkové velikosti. Jednotková velikost je (šířka_3D_okna + výška_3D_okna)/2. Pro čtvercové 3D okno zaplní stěna s rozměry 1x1 a ležící v promítací rovině přesně celou plochu 3D okna.
V 3D okně se zobrazí objekty s minimální vzdáleností rovnou 1/4 vzdálenosti promítací roviny. Maximální vzdálenost pro zobrazení objektů je rovna
vzdálenosti dohledu.
Plný html kontextový help Petra - Gemtree Software & Dětské programování
Full Html Context Help of The Peter - Gemtree Software & Children Programming