Prvkem
obrysy lze řídit u
aktivního objektu zobrazení povrchu objektu v závislosti na
alfa složce. Jako parametr prvku se zadává číselný parametr v rozsahu
0 až
1. Jsou zobrazeny jen ty části povrchu objektu, jejichž alfa složka má vyšší hodnotu, než je zadaný parametr. Implicitní hodnota obrysů je
0 - zobrazí se celý objekt. Nastavením na hodnotu
1 nebude zobrazena žádná část objektu. Zpravidla je prvek obrysů nastavován na hodnotu přibližně
0.5. Obrysy mají význam především ve spojení s
texturami. Nejčastěji se využívají u
2D objektů a u
statických 2D objektů. Při kreslení textury se okolí objektu vyplní
průhlednou barvou. Průhledná barva je černá barva s alfa složkou 0. Ostatní barvy mají alfa složku 1. Tak je zajištěno, že část textury s průhlednou barvou bude potlačena (má nižší afla složku než prahová úroveň zadaná prvkem obrysů), bude zobrazena jen část obrázku s běžnými barvami. Textura může být vyhlazena prvkem
vyhlazení textur. Taková textura obsahuje i jiné hodnoty alfa složky než 0 a 1 (na přechodech obrysů nebo na místech se střídajícími se body barvy a průhlednosti).