Prvek
renderovací skupina je číselný parametr
aktivního objektu umožňující určovat pořadí, v jakém jsou jednotlivé objekty renderovány (vykreslovány). Renderovací skupina může mít hodnotu
0 až
15. Renderování probíhá od objektů patřících k renderovací skupině 0 až po objekty renderovací skupiny 15. Použití renderovacích skupin může být libovolné. Implicitně jsou skupiny rozděleny následovně:
Skupiny 8 až 11 jsou implicitně určeny k použití pro
průhledné objekty, jsou
hloubkově tříděny. Ostatní skupiny nejsou tříděny. Při
vytvoření objektu a při nastavení parametru
průhlednost je nastavena implicitní skupina objektu: běžné objekty (neprůhledné, výsledná barva nezávisí na cílové složce) mají implicitní skupinu
4, průhledné objekty skupinu
10 a
2D obrázky skupinu
14. Z toho důvodu je nutné skupinu nastavovat až
po nastavení průhlednosti.